صبحانه های دورهمی

صبحانه مهمترین وعده غذایی روزانه محسوب می‌شود و برای همۀ خصوصا جوانان و نوجوانان یک امر ضروری است و نخوردن آن بدترین کار ممکن است! صرف ۱۰ دقیقه برای تهیه و خوردن مقداری غذای سالم در صبح می‌تواند خیلی ساده باشد، اما با توجه به سبک زندگی امروزه معمولا نادیده گرفته میشود. برای همین در مدرسه زندگی توجه ویژه ای به زنگ صبحانه و نشستن دور هم میشود. در ادامه با برخی از دلایل اهمیت صبحانه در مدرسه بیشتر آشنا می‌شویم:

۱. سوخت و ساز بهتر

خوردن یک صبحانه‌ی سالم می‌تواند به سوخت ساز بدن شما سرعت بدهد! غذای صبح، مانند یک علامت برای مغز شما می‌ماند که برای شروع به کارش احتیاج دارد.

۲. شما را از پرخوری و ریزه خوری باز می‌دارد

اگر شما صبحانه را نادیده بگیرید، دو اتفاق می افتد: یا تمام روز را به هله هوله خوردن سپری خواهید کرد یا هنگام ناهار آنقدر گرسنه خواهید بود که تمایل بسیار زیادی به غذاهای حجیم و چرب پیدا خواهید کرد.

۳. نیروی پایه‌ای بدن شما فراهم می‌شود

اگر صبحانه‌ی خود را نادیده بگیرید، بدنتان نخواهد توانست تا مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز روزانه‌اش را تأمین کند. این اتفاق خیلی آرام و بی سر صدا رخ می‌دهد، اما قطعاً تأثیر پر ضرری بر روی سلامتی شما خواهد داشت.

۴. در وسط روز انرژی کم نخواهید آورد

زمانی که شما روزتان را بدون هیچ صبحانه ای آغاز می‌کنید، پیش از ظهر احساس می‌کنید که قدرت بدنتان خالی شده است. بدون صبحانه انرژی مورد نیاز برای انجام کارهای صبحتان را پیدا نخواهید کرد.

۵. خلق و خویتان را تغییر می‌دهد

یک صبحانه‌ی سالم و کامل از آنجایی که تا زمان ناهار، سطح قند خونتان را تنظیم نگاه می‌دارد، برای خلق و خوی تاثیر به سزایی دارد

۶. بر روی حافظه‌ی شما تأثیر می‌گذارد

مطالعات نشان داده است که آن دسته از افرادی که صبحانه می‌خورند، از حافظه‌ی کوتاه مدت بهتری نسبت به کسانی که صبحانه را نادیده می‌گیرند بهره می‌برند.

۷. حس دوستی، همدلی و رفاقت را افزایش میدهد

در کنار تمام مزایای بالا یکی دیگر از اهداف پهن شدن سفره صبحانه در مدرسه در کنار تغذیه مناسب، این است که دانش آموزان در زمان صرف صبحانه با آرامش لقمه گرفته و در کنار همدیگر صبحانه دورهمی میل نمایند و به گونه ای باشد که امکان تعارف کردن تغذیه خود به دوستان را داشته باشند، نه اینکه هر کس برای خود به خوردن مشغول باشد و توجه ای به دوستان و اطرافیانش نداشته باشد.

به خانواده ها توصیه میشود که به جای غازی (لقمه پیچیده شده) هر دانش آموز یک ظرف مخصوص صبحانه داشته باشند و نان به همراه سایر مواد خوراکی مغذی (پنیر و گردو، حلوارده، مربا، کره، تخم مرغ، آش و …) را در ظرف گذاشته و به مدرسه بیاورند.، چون غازی باعث این میشود دانش آموزان تمرکز کافی هنگام صرف صبحانه نداشته باشند و هم از نشستن سر سفره تاحدی اجتناب کنند یا سریعتر از سفره بلند شوند و در حین راه رفتن اقدام به تناول صبحانه نمایند و از سایر مزیتهای این دورهمی صبحگاهی نیز محروم شوند.

, ,

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *