محمد آزین در این ارائه که در سلسله نشست‌های چارسوق ارائه شده است؛ به بررسی کاستی های نظام آموزشی و آنچه مدارس به دانش آموزان نمی آموزند، می پردازد. ایشان همچنین در این ارائه پژوهش دانش آموزی را با ذکر تجربیات خود به صورت عملی شرح میدهد.

درباره سخنران

محمد آزین، مدیر موسسه مطالعات راهبردی تعلیم و تربیت برهان و قائم مقام مدرسه سراج است. آزین دانشجوی دکترای فلسفه تعلیم و تربیت است. از وی به عنوان تئوریسن الگویی که از آن به «الگوی تعلیم و تربیت سراج» نام می‌برد، یاد می شود.

تحصیلات

محمد آزین فارغ‌التحصیل کارشناسی مهندسی شیمی از دانشگاه امیرکبیر است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته MBA و نیز فلسفه علم از گروه فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف است. آزین هم اکنون دانشجوی دکترای فلسفه تعلیم و تربیت است.

سوابق و مسئولیت ها

  • مدیرعامل مؤسسه مطالعات راهبردی تعلیم و تربیت برهان
  • مدیر موسسه ی فرهیختگان سراج
  • طراح برنامه ‌درسی، دبیر و مشاور مدارس
  • پژوهشگر و طراح در حوزه‌های تعلیم و تربیت و فضای مجازی

فعالیت ها

موسسه مطالعات راهبردی تعلیم و تربیت برهان
محمد آزین مدیر موسسه مطالعات راهبردی تعلیم و تربیت برهان است. این موسسه با تمرکز بر سه حوزه‌ی تولید فکر، پرورش انسان، و نقش‌آفرینی در نظام عمومی تعلیم و تربیت در پی نقش آفرینی در حوزه‌ی تعلیم و تربیت است. رویداد نوآوری‌های آموزشی چهارسوق، به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد مردم‌نهاد کشور در حوزه تعلیم و تربیت با هدف امیدآفرینی برای تحول اجتماعی نظام تعلیم و تربیت، خانه نوآوری تعلیم و تربیت، به عنوان نهادی برای حضور جوانان دغدغه‌مند و تشکیل تیم‌های مساله‌محور برای حل مسائل تعلیم و تربیت، و طراحی الگوی مدرسه‌داری بومی و پیاده‌سازی آن در مدرسه سراج در مشارکت با سازمان فضای مجازی سراج در کنار مطالعات رصدی و آینده‌پژوهی بخشی از فعالیت‌های موسسه برهان است.

مدرسه فرهیختگان سراج
آزین همچنین قائم مقام مدرسه فرهیختگان سراج است که با مشارکت سازمان فضای مجازی سراج به فعالیت می پردازد. به گفته او فعالیت مدرسه سراج الگوی مدرسه داری بومی و متفاوتی است که هم اکنون در حال فعالیت است و «مبتنی بر ارائه ی راه حل های راهبردی برای مسائل نظام تعلیم و تربیت» می باشد.

رویداد چارسوق
چهارسوق رویدادی است که در سال ۱۳۹۲ در دانشگاه صنعتی شریف توسط جمعی از معلمان و فعالان حوزه آموزش کشور برای ارائه تجارب بومی تعلیم و تربیت در قالب سخنرانی‌های کوتاه و تأثیرگذار متولد شد. این رویداد هر ساله با مشارکت تعداد زیادی از مجموعه ها، موسسات، مدرسه ها و نهادهای مختلف فعال در حوزه تعلیم و تربیت برگزار می شود. در این رویداد که از آن با عناوین «رویداد نوآوری‌های آموزشی چهارسوق» و «شبکه فعالان تحول‌خواه تعلیم و تربیت» نیز از آن یاد می شود، هر مجموعه با توجه به فعالیت تخصصی اش، به ارائه خدمات حرفه ای پرداخته و بخشی از رویداد را متناسب با تخصص خود پیش می برد. هدف از رویداد چارسوق در درجه ی اول شبکه سازی بین فعالان تعلیم و تربیت است و تلاش می کند شبکه اجتماعی را بین فعالان تعلیم و تربیت  شکل دهد که تجربه ها و نظرهایشان را به اشتراک بگذارند. به گفته آزین چهار سوق بزرگ ترین رویداد و گردهمایی فعالان حوزه تعلیم و تربیت و یک رویداد عام المنفعه و متمرکز برای توسعه نواوری های آموزشی و شبکه سازی بین فعالان تعلیم و تربیت است. دهمین رویداد چهارسوق در آذرماه ۹۶ با حضور نزدیک به ۶۰۰ نفر از فعالان و علاقه‌مندان حوزه تعلیم و تربیت از سراسر کشور، به بزرگ‌ترین گردهمایی مردمی فعالان تعلیم و تربیت کشور تبدیل شد. از جمله بخش های متنوعی که در این رویداد در نظر گرفته می شود می توان به «ارائه مجموعه تجربه ها و نظریه های بومی تعلیم و تربیت»، «استارت آپ های تعلیم و تربیت یا استارت آپ ای آموزشی»، «بخش خبری حوزه آموزش و پرورش» و «شبکه سازی، فعالیت ها، فضاسازی و بازی های شبکه ساز» اشاره نمود.

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *