ثبت نام رویداد ریاضی اینترکارسولار ۳ آغاز شد

اینترکارسولار چیه؟

اینترکارسولار همون «کارسوق ریاضی» مجازیه؛ یه رویداد علمی و تعاملی که توسط دانش‌آموزان و دانشجویان نه چندان بزرگ‌تر از شما در سراسر کشور به صورت مجازی برگزار می‌شه! هدف اینترکارسولار اینه که مباحث زیبا و جذاب ریاضی رو به شکلی متفاوت و به دور از روش‌های معمول و استرس امتحان و نمره‌دهی به بچه‌ها ارائه کنه؛ به عبارت دیگه، اینترکارسولار در تلاشه تا چهره‌ی ریاضی رو خارج از غالب‌های خشک رایج به نمایش بگذاره و به دانش‌آموزان نشون بده که ریاضی واقعی چیه.

مرحله اول

ثبت نام مرحله‌ی اول آزمون از تاریخ ۱۶ بهمن‌ماه شروع می‌شه و تا ۲۶ ام بهمن ادامه داره. چند روز بعد (۴ تا ۶ اسفند ماه) خود آزمون برگزار می‌شه. مرحله‌ی اول شامل یه تعدادی سواله که دانش‌آموزان باید در بازه زمانی ۳ روزه به اون‌ها پاسخ بدن. سوالات این بخش به هیچ گونه پیش نیاز قبلی‌ای نیاز ندارند و پاسخگویی به اون‌ها کاملا به خلاقیت و منطق شرکت‌کنندگان وابسته است.

مرحله دوم

تعدادی از شرکت‌کنندگان که از خان مرحله‌ی اول بگذرند و امتیاز بالاتری کسب کنند به مرحله‌ی دوم راه پیدا می‌کنند. مرحله‌ی دوم هم با اندکی تغییرات، مشابه مرحله‌ی اول برگزار می‌شه!

دوره تابستانه

در نهایت، افرادی که بتونند از مرحله‌ی دوم هم با موفقیت عبور کنند می‌تونند در بخش سوم شرکت کنند. در بخش سوم ما برنامه‌های ویژه‌ای برای بچه‌ها تدارک دیدیم! کارگاه‌های علمی که اون‌هارو به سفری در دنیای ریاضیات مهمون می‌کنن و چیزهایی یادشون می‌دن که تا به حال نمی‌دونستند، ارائه‌های علمی توسط بزرگ‌ترهای کارسوقی، دورهمی‌هایی صمیمی با سال بالایی‌ها تا تجربیات و چالش‌هاشون رو با اون‌ها به اشتراک بگذارند و صد البته در انتها، مسابقه (و اهدای جوایز) تا دوره رو به اتمام برسونه!

, , ,

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *